2014年10月30日 星期四

五部經典愛情電影英文詩句分享

五部經典愛情電影英文詩句分享
電影演繹愛情故事,更完美了觀眾對於愛情的想像。 和另一半一起看浪漫愛情電影,絕對是讓感情升溫的關鍵。電影最扣人心弦的地方,往往就是主角那一幾句畫龍點睛的經典台詞,喚起觀眾心中深處幸福或悲傷的愛情記憶。一起來看看那動人心弦的詩句。

01. 真愛挑日子 One day


Whatever happens tomorrow, we had today. –One Day (2011)
無論明天發生什麼事,至少我們有今天。–真愛挑日子(2011)

02.斷背山 Brokeback Mountain


“I wish I knew how to quit you!” – Brokeback Mountain (2005)

03. 手札情緣 Notebook


The best love is the kind that awakens the soul; that makes us reach for more; that plants the fire in our hearts and brings peace to our minds and that’s what you’ve given me. That’s what I hope to give you forever." – The Notebook (2004)

最好的愛能喚醒靈魂; 使我們不斷追尋成長,點燃我們心中的火焰,也為我們的心靈帶來平靜,那就是你所給予我的。那是我希望能一輩子給予你的愛。– 手札情緣(2004)


04. P.S. 我愛你


Thank you for the honor of being my wife. I'm a man with no regrets. How lucky am I. You made my life, Holly. But I'm just one chapter in yours. There'll be more. I promise. So here it comes, the big one. Don't be afraid to fall in love again. Watch out for that signal, when life as you know it ends. P.S. I will always love you– P.S. I love you (2007)
謝 謝妳成為我的妻子, 我的人生毫無遺憾,我是如此地幸運。荷莉,你成就了我的人生。但我只是你人生的其中一個章節,我保證,未來還有許多篇章即將展開。所以最後一個重要指令: 「不要害怕再次去愛」。留心身邊愛的訊號,因為你知道生命是有盡頭的。附註:我會永遠愛你。– P.S.我愛你(2007)

05. 派特的幸福劇本 The Silver Linings Playbook


The only way you can beat my crazy was by doing something crazy yourself. Thank you. I love you. I knew it the minute I met you. I'm sorry it took so long for me to catch up. – The Silver Linings Playbook (2012)

沒有留言:

張貼留言